eCard Professional™ este un sistem informatic aflat deja la vers. 2.3.1, funcționând de mai bine de un an ca sistem expert în cadrul ANOFM, având integrate toate mecanismele necesare pentru desfășurarea activității instituției, de la constituirea dosarului de șomaj, la măsurile de ocupare, plata indemnizațiilor, primelor sau a relațiilor cu agenții economici, inclusiv declararea on-line a locurilor de muncă și furnizarea on-line a locurilor de muncă disponibile etc.
eCard Professional™
Sistemul eCard Professional™ asigură posibilitatea unei debirocratizări reale, unde cetățeanul poate să primească serviciile de înregistrare doar cu buletinul, iar celelalte servicii, inclusiv cele on-line, folosind doar cardul profesional.
Infrastructura cuprinde peste 250 de centre de emitere distribuite la nivel național, în toate județele, care cuprinde 250 de imprimante, 1250 web-camere și 1250 de cititoare de carduri disponibile în rețea, precum și peste 400.000 de carduri emise până în acest moment.
Cetățenii nu mai sunt purtați pe drumuri pentru obținerea de adeverințe, deoarece eCard Professional™ este sistemul care are implementate mecanisme de interoperabilitate cu 10 surse de date, facilitate ce permite inclusiv diminuarea și chiar eliminarea debitelor ori a situațiilor de fraudă. Prin utilizarea sistemului s-a ajuns ca procesarea unui dosar de șomaj să se realizeze în aprox. 3 minute față de circa 20 -30 de minute în situația anterioară exploatării eCard Professional™, iar transferul acestuia de la un judet la altul să se facă cvasi-instantaneu în loc de cel puțin 7 zile.
eCard Professional™ asigură succesul în modernizarea și eficientizarea activității ANOFM prin reducerea timpului destinat activităților birocratice și asigurarea suportului tehnic necesar pentru furnizarea unor servicii de ocupare de calitate.