Specialist QA – Tester Software

Candidatul ideal trebuie să aibă cunoștiințe de:

  • Studii superioare în IT, finalizate prin diplomă de licență;
  • Cel puțin 2 ani experiență în domeniul testării produselor și aplicațiilor informatice (web/desktop);
  • Cunoștințe de lucru cu soluții de gestionare a incidentelor (ex: JIRA, Mantis, Redmine etc.);
  • Cunoașterea unor tehnologii/framework-uri front-end (XML/HTML/CSS/JavaScript/framework-uri bazate pe JS), respectiv a uneltelor de inspecție disponibile în cadrul browserelor;
  • Cunoștințe de bază în lucrul cu browsere web (Internet Explorer, Firefox, Chrome) și sisteme de operare (Windows, Linux/Unix) și baze de date relaționale (SQL);
  • Cunoștințe solide operare MS Office;
  • Cunoștințe de testare automată a aplicațiilor reprezintă un avantaj;
  • Cunoştinţe practice de procese și metode de testare structurată și metodologii de dezvoltare software (Waterfall, Agile Scrum);
  • Gândire logică, conceptuală și creativă, cu o atitudine generală proactivă, orientată spre rezolvarea problemelor;
  • Atenție spre detalii și angajament către calitate;
  • Uşurinţă, claritate şi coerenţă în exprimare;
  • Abilități de comunicare și relaționare, capacitatea de a lucra în echipă;
  • Abilitatea de a prioritiza activitățile și de a lucra în paralel pe mai multe proiecte.

Responsabilități:

  • Redactează planul și scenariile de testare pe baza documentației de proiect (cerințe funcționale și non-funcționale), precum și rapoartele de testare;
  • Investighează și descoperă potențialele defecte ale produsului și/sau deviațiile de la cerințe;
  • Raportează defectele găsite într-o manieră clară și concisă;
  • Monitorizează defectele și reia testarea după ce defectele găsite au fost reparate/corectate (regression testing);
  • Testarea exploratorie pentru evaluarea funcționalităților și a criteriilor non-funcționale;
  • Colaborează cu echipa de dezvoltare în vederea îndeplinirii cerințelor soluției;
  • Planificarea și monitorizarea activității de testare, furnizarea în mod regulat a update-urilor referitoare la progres și rapoarte cu problemele aplicațiilor și dificultățile întâmpinate;
  • Responsabil pentru calitatea muncii, respectând standardele de calitate interne.