Electronic Debit System™ este un sistem de tip B2B, o soluție unică, dedicată exclusiv activității de urmărire a debitelor și executare silită, constituindu-se într-un instrument inovativ și deosebit de util pentru beneficiari.
Sistemul a fost implementat și se află în exploatare în cadrul ANOFM.
În cadrul acestui proces, personalul din cadrul departamentelor/compartimentelor de specialitate depun o activitate laborioasă ce presupune emiterea și gestionarea unui număr foarte ridicat de documente, asigurarea informațiilor de la diverse alte insituții ce sunt parte a procesului de urmărire etc.
Lipsa unui astfel de instrument, a unui program informatic specializat dedicat activității de executare silită duce la imposibilitatea evidențierii și administrării eficiente a creanțelor bugetare aflate în executare silită, în toate etapele pe care le implică aceasta, de la constatare, instituire și până la stingerea debitelor.
Electronic Debit System™
Legislația în vigoare instituie reguli clare cu privire la constatarea, urmărirea și executarea debitelor.
Degrevarea personalului de sarcinile birocratice prin utilizarea unui instrument informatic constituie un mod prin care se pot disponibiliza resurse care să fie utilizate în activitatea de asigurare a conformării.
Caracteristici principale:
- Soluție browser based, asigură accesarea informației indiferent de locație și timp;
- Instrument inovativ în ceea ce privește identificarea, gestionarea și monitorizarea măsurilor de control, în special în ceea ce privește debitele;
- Asigură întreg fluxul activității de urmărire și recuperare a debitelor pe toate căile stabilite de lege;
- Accesibilitate oferită prin:
- Interfețe grafice cu un design prietenos, accesibil;
- Etichete și mesaje în limba română, care să ofere utilizatorului ușurință în navigare și operare;
- Cunoștințe generale de operare a aplicațiilor informatice.
- Disponibilitate ridicată atât din punct de vedere al tranzacționării/multiuser/concurent, cât și din punct de vedere al fiecărei componente în parte;
- Securitate și integritatea datelor cu protecție la încercări deliberate sau acces neautorizat la date. Accesul se poate face securizat, numai în baza unor credențiale;
- Parametrizare, unicitate a informațiilor prin eliminarea informațiilor redundante;
- Administrabil:
- Ierarhizarea în grupuri a utilizatorilor finali;
- Definire drepturi de acces pentru utilizatori/roluri/grupuri;
- Jurnalizare operațiuni efectuate de utilizatori.
- Scalabilitate și flexibilitate - respectiv un grad ridicat de parametrizare care să permită modificări rapide și facile în cadrul aplicației, configurabil și capabil să facă față necesităților unui număr progresiv de utilizatori.